Det är lite läskigt när det är så lugnt...

2009-08-04 @ 15:25:36
Just nu sover lilla Sofia och jag har inget annat för mig så jag får väl passa på att blogga lite. Sofia har sovit i snart två timmar. Hon borde inte sova så mkt nu tycker jag, för då kommer hon inte sova nått efter vi ätit middag och då hade vi tänkt att klyva lite mera ved men men, jag har inte hjärta att väcka henne heller nu när hon sover så sött ute i skuggan i vagnen.

Dagen har varit rätt så lugn, har startat en tvättmaskin (som jag borde passa på att hänga nu när jag har det lugnt) och plockat av hallonbuskarna för femtielfte gången i år (och fler ggr blir det!) och skördat lite i mitt växthus. Stekt en massa svamp har jag oxså som ska bli till dagens middag bestående av kycklinglever och ris och svampsås. Mums!

Annars så har det inte hänt så mkt, katterna trasslar med sina snören i diverse "hinder" ute så man får gå och trassla ut dom en massa ggr, Douglas vankar runt huset lite då och då och kollar läget innan han lägger sig vid barnvagnen och sover en liten stund.

Det är lite läskigt när det är så lugnt och när man inte vet vad man ska hitta på när Sofia sover. Jag vet att jag borde njuta av lugnet och bara koppla av, men det är så ovant att jag inte kan. Vill hela tiden hitta på nått som jag kan göra, för sen när Sofia e vaken så hinner man inte med särskilt mkt. Jag blir rastlös helt enkelt.... Men men nu ska jag hänga tvätten innan det är dax att fortsätta med middagen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0