En dag i blåbärens tecken...

2009-08-15 @ 21:48:11

Större delen av dagen har ägnats åt blåbär. Det lilla blåa ljuvliga bär. Dagen började kl 9.30 då vår söta lilla ängel slog upp sina små ögon och väckte mig. Vi hade sovit över hemma hos min pappa. Efter frukost och lite morgonbus så åkte min pappa, Sofia och jag till en håla som heter Edsbro pch köpte blåbär från en lastbil som åker runt i roslagen och säljer bär. Vi köpte en hel låda med färska blåbär. En låda på 10kg. Så nu har jag blåbär i frysen så det räcker ett tag. Vad ska jag då göra med alla bär? Jo för det första så åt vi en del av dom färska med mjölk och socker. För det andra så ska jag göra sylt. För det tredje ska jag göra barnmat och för det fjärde så ska jag göra pajer. Det borde väl räcka då med 10kg?

Efter fika och frysning av alla blåbären så gav vi oss ut i skogen, min pappa, Sofia och jag och hundarna. A och min bror åkte iväg för att provköra/testa min brors bilbygge. Väl ute i skogen började jag raffsa blåbär med en bärplockare medans pappa gick med Sofia i bärselen. Efter ca 30minuter ringde min bror. Dom hade fått stopp på hans bil och behövde assistans. Så det va bara att hoppa in i bilen, åka hem till farsan, lämna hundarna, ta med verktyg och åka.

När vi kommit tillbaka så packade vi ihop alla våra saker och åkte hem till oss. Efter att ha lagt Sofia så rensade jag de blåbär jag hunnit med att plocka. Vart inte så mkt, några liter. Så det vart blåbär och mjölk och socker som kvällsfika och så blev det bär över till filen till frukost. Mums!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hehe ja men så är det ju man hinner ju inte göra något för då jäklar hittar dom på något bus. :P

William är helt sanslös han kommer på nya bussaker varje dag. :P

kramar.

2009-08-20 @ 12:29:29
URL: http://metrobloggen.se/vhdbrud

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0