Sömn är guld värt...

2009-08-29 @ 15:18:12
Att sova är nog faktiskt bland det mest underbara man kan göra. Nått som man kanske inte uppskattar lika mkt som när man inte har barn. I natt fick jag sova en hel natt själv utan minsta lilla störning! Kl 23 gick jag och la mig i gästrummet. Sofia hade sovit sen kl 20.30 men var vaken så jag matade henne innan jag gick och la mig. Vilken rolig natt A kommer att få och Sofia är sådär pigg nu! A gick och la sig kl 00 och fick sova till 6.20 då Sofia ville ha mat. Varför jag inte kan jag få en sån natt för???!!! 6timmar i sträck skulle jag vara överlycklig över om jag fick.. men nej då, när jag har Sofia då får jag väl kanske sova 2-3timmar i sträck. Men men... inget jag kan göra åt just nu. Det är bara att va glad för A´s skull att han fick en bra sovnatt.

Jag fick iallafall sova till 9.20 då jag vaknade. Efter 10-15minuter hörde jag att Sofia låg och snackade i vårt sovrum så jag tog och gick in, tog upp Sofia och la oss i sängen och låg där och myste en stund alla tre innan det va dax att gå upp och äta frukost.

Min mage har känt mkt bättre idag. A köpte hem sån där bakterieyoghurt och Actimel, för att testa och se om magen känns bättre och det gör den! Vet inte va det är för fel, kanske nån liten tarminflammation eller nått sånt liknande. Det har inte varit själva matsäcken som har gjord ont utan under. Men den där yoghurten och flera timmars sömn kanske gjorde susen!

Just nu sitter jag ute på en av våra parkbänkar och njuter av en hyffsat skön höstdag. Det är lite svalt när det blåser bara. Har fixat och donat i mitt växthus som det växer för fullt i. Än så länge i år har jag skördat 15st stora fina gurkor och massvis med cocktailtomater. Zucciniskörde som verkade så lovande har det bara blivit en stor zuccini av... Det visade sig att jag inte hade fått frukterna ordentligt pollinerade. Men den zuccinin jag testade och pollinera växte och blev stor! Men plantorna ser ut att ha fått nått ohyre-aktigt på sig, bladen har vita fläckar. Kanske är det ohyra eller näringsbrist. Vad vet jag.... Nästa år blir det inga zuccinisar i växthuset utan utomhus i grönsakslandet eller i nån stor kruka. Dom tar för mkt plats i mitt lilla växthus.

Snart är det dax för dagen (och alla andra dagars) problem, nämligen middagen. Har verkligen noll fantasi när det gäller mat och nu när magen inte är på topp så är det ännu svårare. Jag ska ju undvika stark mat, stekt mat och fet mat. Hm.... Och kaffe... och sprit, men spriten är inte särskilt svår. Vad ska man hitta på som är gott, men inte starkt, fet eller stekt? Nån som kan komma med tips?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0