Blodprov och bullbak...

2009-12-01 @ 20:36:26
Idag har jag varit och tagit blodprov, tar var 6:e vecka, och det gick väl sådär. Eftersom jag har så mkt ärrvävnad runt mina blodkärl i armväcken så är det inte lätt att ta blodprover. Hon som tog blodprovet på mig har tagit massor med gånger nu och vet att jag är lite strulig. Kanske lite utav en utmaning, men hon tyckte inte det. Först så provades det på ett kärl i vänster arm, gjorde lite ont men det kom inget blod. Efter en stunds "vickande" med nålen så gav vi upp och tog i höger arm istället. Det kändes det sticket oxså. Men efter ett tag kom det så pass mkt blod att ett rör fylldes.

Med mig va min pappa som vanligt och höll koll på Sofia. Det funkar inte för mig att åka själv att ta blodprov. Sofia tröttnar ganska fort att sitta i bilstolen och för att slippa den stressen så följer min pappa med. Men det gör han så gladeligen! Efter blodprovet åkte vi hem och jag började med bullbaket. Idag så gjorde jag julens saffransbullar, lite speciallbullar inom vår familj. När degen va klar och jäste så fikade vi och Sofia fick sin lunch. Sen så va det till att börja baka. Sofia aktiverades av morfar. Jag hade "bokat" han just för att hjälpa mig med henne. Kan lixsom inte baka och vara kladdig om händerna och springa hela tiden och flytta på henne för att hon hittar på hyss!

När bullarna var klara skalades det potatis till middagen och efter ett tag kom A hem från jobbet. Så vi åt middag och sen åkte farsan hem. Efter lite bus så vart Sofia så trött och pyjamasen åkte på. Men hon va inte uppe så länge utan kl 19.20 la jag henne och hon åt sin välling och sen sov hon. En lätt nattning! :)

Vem har sagt att man inte kan träna agility med barn? :P
Kommentarer
Postat av: Anna

underbar bild på sofia :D

2009-12-01 @ 20:39:45
URL: http://annaosiri.blogspot.com
Postat av: Millan

hihi söt bild!

mina kärl är med hårda o ärriga, så det brukar bli trassel när dom ska ta prov. Tur att man inte är spruträdd o tycker det gör ont, för ibland får dom grotta rätt rejält för att få ut någe blod.. :S

2009-12-02 @ 07:03:38
URL: http://tjockissafari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0