Julshopping...

2009-12-08 @ 20:23:02

Dagen började inge bra idag! Sofia sova till 7.30, vilket är jättebra om vi skulle ha varit hemma hela dagen, men nu skulle vi ju iväg så det vart lite stressigt. När jag skulle byta blöja och klä på Sofia så hade hon bajsat i blöjan och när jag skulle byta så vägrade hon ligga still. Utan hon skulle sitta upp... Så jag försökte brotta ner henne men då bara sprattlade hon ännu mer och smetade ut bajset. Så hon fick bajs på sig, jag fick bajs på mig och skötbordet fick bajs på sig. Jag vart irriterad på henne för att hon flamsa runt och hon vart arg och kinkig på mig. Men till slut lyckades jag göra rent henne och klä på henne. Då bar jag ut henne till vardagsrummet. I mörkret snubblade jag på pucko-hunden som låg i hallen och inte flyttade på sig när jag kom. Så jag vart arg och irriterad på han oxså!

Sen tog jag på mig jackan och skor och gick ut för att stoppa i motorvärmarsladden. Då har A parkerat Edseln på sladden!! Som tur va kunde jag köra fram chevan så jag kunde koppla i motorvärmaren. Vart arg och irriterad på A som inte kunde flytta på sladden INNAN han ställde bilen på den!! Jättebra start på dagen, jag va redo att "avboka" dagen... Men när jag kom in så såg jag att A hade satt fast lite "veckopengar" på min nycklar, så då vart jag på bättre humör! :)

Kl 9.30 åkte vi hemifrån och mötte min pappa i Norrtälje. Vi va först i själv "stan" och kollade på kökslampor. Såg en som skulle kunna passa till hans kök men vi köpte den inte. Ska se hur det blir när bordet kommit på plats. Sen va vi in på Ö&B, Svedol, Jysk, Rusta och Willys. Gjorde av med massa pengar men jag hittade de flesta julklapparna, bara några kvar. Köpte även all julmat.

Sofias sovtider blev helt rubbade idag, jag trodde hon skulle somna kl 18 eftersom hon inte sov nått på eftermiddagen men jag lyckades hålla henne vaken till kl 19.

Nu sitter jag helt utslagen i soffan med fötterna på bordet... Det är inte vardag jag springer runt så mkt i affärer och shoppar! :)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jobbigt men på samma gång lite härligt med sånna dagar =)



Jag bor i Elmsta, på havrevägen för att vara exakt. Det ligger ganska nära Elmsta skola, så min grabb har gångavstånd på mornarna han. Har bott här i snart två år och trivs riktigt bra. Vi håller på att renovera en del, och blir jättenöjda med resultatet.

2009-12-08 @ 21:36:59
URL: http://josefinloof.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jobbigt men roligt att renovera. Man kan sätta sin egen stil på sitt hem då. Jo vi har oxå en hel del av huset kvar att fixa till, men det får komma i den ordningen som man prioriterar det.



Min minsta, Charlie, är 6 månader lite drygt. hur gammal är Sofia nu?

2009-12-10 @ 15:36:26
URL: http://josefinloof.blogg.se/
Postat av: Jossan

Haha, ja det är en rolig ålder =)

Man brukar se hur allt flyttas längre och längre upp i hyllorna där hemma då.

2009-12-10 @ 20:24:41
URL: http://josefinloof.blogg.se/
Postat av: Jossan

Vi kan ju träffas med hundar och barnvagnar nån dag så de får busa av sig om du vill. Svante är helsnäll rakt igenom, men han kan va lite klumpig fortfarande. Har inte riktigt koll på sina ben än =)



Någonstanns där man kan ha de lösa och så..

2009-12-11 @ 09:26:41
URL: http://josefinloof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0