Kallt besök i Gamla Stan...

2009-12-21 @ 21:35:05

Dagen började kl 7.30 då Sofia vaknade... Så det vart frukost och göra sig i ordning. Sen åkte vi mot huvudstaden. Stannade vid Wennergrens center, där A´s kontor är. Han ville visa upp mig och Sofia för sina arbetskamrater. Så jag fick träffa några, men dom flesta hade jag redan sett. Alla va givetvs förtjusta i Sofia och hon va på bästa charmar-humör :P

Sen åkte vi och parkerade bilen på Hötorgsgaraget, där A´s jobb har en parkeringsplats, så promenaden började på Plattan och gick mot Gamla Stan. Det va mkt snö på gatorna/vägarna. Sämre plogat där än va det är här ute på landet!! På många ställen va det avspärrningar, då snöskottades ner från taken. Kallt som tusan var det oxså!! Tur att jag tog en extra tröja på mig och pälsade på Sofia regält. Ska nog skaffa en åkpåse till henne med fårskinn i, så jag slipper oroa mig att hon sitter och blir kall i vagnen.

Vi strosade längs gatorna i Gamla Stan och va upp på torget där det var en del stånd. Ganska mkt folk och en hel del turister. Det vart inte så många besök in i butiker, eftersom det är så trångt i affärerna. Men jag va in i Kristallrummet och en annan butik som säljer stenar. Hittade inget speciellt som jag ville ha, inga "nya" sorter. Har ju över 150st olika sorter hemma redan :P

När vi gått igenom Gamla Stan hittade vi en resturang/café där vi käkade lunch, supergod pastasallad med kyckling! Till efterrätt vart det kladdkaka med vispgrädde och en kopp varm choklad, mums! När Sofia oxså ätit så gick vi tillbaka till bilen och åkte hemåt. Stannade i Arninge och handlade det sista maten på Coop där, sen bar det hemåt.

Nu sover damen och jag sitter i soffan och pustar ut. Är trött i både benen och ögonen...  och öm i gommen. Köpte en stoooor "strut" med rosa och blå smaksatt sockervadd, som jag mumsat på under kvällen. Kanon gott! :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0