Uppsala och BVC-besök...

2009-12-28 @ 20:46:24
Natten va jobbig, Sofia bökade och stökade en massa från kl 23... Jag hann sova 5min innan hon vaknade och levde om och var ledsen. Nappen stoppades i och filten på. Då låg hon still en stund, lagom så jag hann lägga mig till rätta i sängen och koppla av, sen va det till att gå upp igen och börja om igen. Men jag va sååå trött och kl 1.45 gav jag upp och gick upp och gjorde mat till henne i en flaska som hon fick. Hon åt upp det mesta i den och sen sov hon till kl 6.30.

Jag va jättetrött när jag vaknade, trött och på dåligt humör. Jag gick upp och gjorde frukost till mig och Sofia. När vi satt och åt kom A upp. När vi ätit klart tog han över Sofia och jag gick och la mig igen och sov. Strax före kl 10 vaknade jag. Låg i sängen och lyssnade men det va knäpptyst! Va har dom åkt till Uppsala utan mig eller vad står på tänkte jag. När jag kom in i vardagsrummet så satt A där med en nyvaken Sofia. Hon hade tydligen somnat i soffan tydligen strax efter jag lagt mig!! Typiskt... Hon va tydligen lika trött som jag va! :P

Men iallafall, efter plockat i ordning åkte vi till Uppsala. Där va vi in på Bauhaus och köpte golv till vår hall. Sen va vi en vända till Babyland. Tänkte kolla efter en varmare åkpåse till Sofia. Men 800-900kr tänker jag inte betala för nått som kanske kommer användas i 2-3månader till!! Det blir till att kolla på Tradera och Blocket efter nån billig begagnad.

Hemma igen fikade vi lite och sen åkte vi till Rimbo och BVC. Det va dax för Sofias 8månaders koll. Ioförsig så är Sofia snart 9månader, men bättre sent än aldrig. Min lilla flicka har blivit stor, 8240gr och 73,5cm lång. Kollen klarade hon av galant, hennes hörsel är det INGET problem med. Pratade en del med BM om hur man kan göra så Sofia slutar äta helt på natten och sover bättre. Så med lite tips och råd och ett info-häfte åkte vi hem för att äta middag.

Sofias matschema har jag tänkt ska se ut så här:

Kl 8-8.30 frukost i form av gröt, fil eller yoghurt

Kl 12 lunch burkmat

Kl 14 "mellis" frukt

Kl 17 middag burkmat

Kl 19-19.30 gröt innan läggdax

Får se hur bra det kommer gå att hålla det...

Kommentarer
Postat av: Millan å Tuva

hoppas du fick bra tips om hur nätterna kan bli matfria, så kan du dela med dig av det sen :P

2009-12-29 @ 11:04:56
URL: http://tjockissafari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0