Vintrig playdate...

2009-12-15 @ 20:30:11

Morgonen började tidigt idag.... Sofia vaknade redan kl 5.45... men hon fick vara kvar i sin säng ett bra tag, för jag va så trött och orkade inte gå upp. Men kl 7.15 vissnade hon av att leka med sina nallar och jag fick gå upp. Ute snöade det för fullt, så jag va ut och stoppade i motorvärmaren. Kl 9.15 åkte vi hemifrån. Det va snöigt och halt på vägarna så jag körde försiktigt. Stannade i Norrtälje och köpte den sista julklappen för i år.

Hemma hos Camilla och Tuva va det lite lek en stund och Tuva åt lite ersättning, sen va det dax att sätta på sig alla ytterkläder och ge oss ut på en promenad i snöyran. Först i början va det kallt och blåsigt, så pass att man längtade efter ett par långkalsonger... Men efter ett tag pulsandes i snön på små traktorvägar blev vi varma i kläderna och va glada att vi inte hade några långkallisar :P

Tillbaka igen efter en timmas promenad va det dax för småfröknarna att äta lunch. Tuva åt blomkålspuré och Sofia åt en hel liten burk med potatis och rödspätta. Sen fikade Camilla och jag, jag hade med mig biskvier som vi mumsade på. Vi orkade bara två var, så Camilla fick behålla de två som blev över. Antar att dom har blivit uppätna vid det här laget :P

Tyvärr så va jag klantig och hade glömt min kamera hemma. Men Camilla tog en hel del kort så jag ska få några av henne som jag kan visa här sen när jag fått dom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0