Jag har en barnvagn...

2009-02-07 @ 17:39:59
Igår kväll kom våra kompisar hit och sov över. Vi tittade på tv och spelade Buzz. Idag så käkade vi frukost vid 11-tiden och runt 12-tiden kom min pappa hit. Vi gick alla ut och så sågade pappa ner ett antal stora träd på vår tomt. Vilken skillnad det blev! Mkt ljusare och luftigare... men än är vi inte klara med att ta ner alla träd som ska ner. Det finns många kvar.

Vid 15-tiden åkte vi och köpte en barnvagn till lillbusen. Det blev en begagnad Teutonia Mistral -05 i svart och grönmetallic-färgat tyg. Alla som man behöver till vagnen ingick, se listan nedan. För det utmärkta priset 1500kr... Kanoners! Så snart är vi redo för att lillbusen ska komma ut... bara lite småsaker kvar att köpa. Jag längtar så efter at få gosa med mitt barn =)

Vagnen har följande egenskaper:
* Vändbart styre, barnet kan åka bakåtvänt och framåtvänt.
* Dubbelsidig kugghjulsbroms på båda hjulparen.
* Fullt liggläge.
* Rejäla terräng hjul fyllda med luft för ökad fjärdring/komfort.
* Lätt gungat chassi ifall barnet behöver vaggas till sömns.
* Tittlucka i sufletten.
* Nätlucka i sufletten för ökade svalhet på sommaren.
* Sufletten går att dra fram långt för att skydda mot solen.
* 5-punkts bälte.

Följande tillbehör medföljde:
* Matchande mjuklift med madrass för att den nyfödda ska ligga mjukt och ombonat.
* Matchande skötväska.
* Matchande footsack.
* Matchande åkpåse. Locket på denna är avtagbart så att den kan bli till en sittdyna.
* Svart regnskydd.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0