Shopping och tillväxt-ultraljud...

2009-02-19 @ 20:39:35
Idag har jag varit på "äventyr" och shoppat med min far i Arninge Centrum. Har shoppat det som saknades till bb-väskan och en del till :P Kom på att jag hade ett presentkort på H&M på 250kr så jag brände dom på barnkläder, blev 4st par byxor, 6st dreggeldukar och en pyjamas. Sen va vi in på diverse olika affärer. På Jula köpte jag en napp med termometer och på Coop köpte spjälskydd med Nalle Puh, ett täcke och ett madrasskydd. Hämtade även mitt babypaket från Pampers på Babyland (se bilden längst ned).

Kl 14.30 så hämtade A upp mig och vi åkte in till Odenplan där min mor väntade. Kl 15 hade jag tid för tillväxt-ultraljud. Då fick vi se lillbusen. Lite svårt att se eftersom det var så trångt där inne men fingrar och tår fick vi se... och fick se när lillbusen gäspade/drack en klunk fostervatten! Man såg hur munnen öppnade sig och tungan rörde på sig.. och sen stängdes munnen. Var så gulligt!!

Tyvärr kunde hon inte ta några bilder eftersom det var så trångt... men hon försökte. Hon uppskattade en cirka vikt på 2320gr vilket var 5,1% avvikelse från "normalt" (normalt är tydligen 2207gr).  Skallbredden var 87mm, bukdiametern 97mm och lårbenslängden 64mm (måtten från förra gången var: skalle 43mm, buk 43mm och lårben 30mm).

Nu är jag helt slut efter dålig sömn under natten, upp "tidigt" (kl 9) och mkt promenerade runt i affärer :P













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0