Torsdag 12/2...

2009-02-12 @ 12:54:48
Jag bloggade inte igår om vad jag gjorde under dagen, så jag får göra det idag istället...

Jag var till MVC på kontroll som vanligt. Allt verkade bra, fundusmåttet va hela 32cm! Det var över min kurva men enligt BM så kan det bli så ibland och bara för att det va över så behöver det inte betyda att jag ska få ett stort barn. Utan nästa gång när jag ska dit så kan måttet ha minskat. Hjärtslagen var 154slag/minuten... men lillbusen va aktiv så det var därför. Lämnade även urinprov och det såg bra ut, inga äggviteämnen i. Frågade BM om det här med sen avnavling och donera navelsträngsblod. Hon berättade att sen avnavling var nått som nu var standard på BB Sthlm (där jag ska föda) och om man ville donera navelsträngsblod fick man kontakta Huddinge sjukhus själv och organisera. Enligt vad BM hört så ska det vara bra med sen avnavling men hon trodde även att om man skulle donera navelsträngsblod så behövde dom inte så mkt. Det kanske räckte med ett rör som dom tar från navelsträngen efter livmodern slutat pulsera. Men hon visste inte exakt hur det va, hon sa att jag fick kontakta min läkare på KS eller ringa Huddinge och fråga. Sen kom vi in på min sjukdom så vi pratade en del om den och hur jag upplevt den och allt jag gått igenom. Hon tyckte det va mkt intressant eftersom hon inte kunde så mkt om Leukemi. Vi satt i en timma och prata fast jag hade bara en halvtimmes bokad tid. Jag tror hon hoppade över en stund av sin lunch för att prata med mig :)

När A kom hem så åkte vi direkt till Norrtälje och åt på Daisys. Jag tog en kebabtallrik och A tog en hamburgare tallrik. Efter vi ätit var vi in på Ö&B och handlade diverse, bland annat en baby badbalja (vit). Så nu kan man bocka av den på inköpslistan. Sen gick vi in på Willys och storhandlade, och då menar jag storhandlade! Vi fyllde hela kundvagnen med diverse. Köpte även blöjor (90st 3-6kg), två nappar (en av dom matchar kläderna jag köpte med en val på), tvättlappar och amningskupor/inlägg. Så dom sakerna kan jag nu bocka av listan... kvar att köpa är bara ett skötbord och två par små byxor som lillbusen kan ha på sig på BB. Annars tror jag inte det är nått mer... men det dyker säkert upp nått.

Idag har jag än så länge bara ätit frukost. Redan har två telefonförsäljare ringt (kollade upp numrena på eniro) på mindre en timma. Jag orkar inte svara... känner bara att jag är irriterad på dom. Det är ju inte personen i lurens fel



Kommentarer
Postat av: Anna

du är utmanad i min blogg :p

2009-02-12 @ 22:03:19
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0