Blodprovstagningsdag

2009-01-08 @ 15:26:21
Idag har det varit en helt vanlig dag. Börjar lugnt som vanligt med frukost vid 10.30 I brist på mjölk och bröd så vart det havregrynsgröt till frukost, så där lagom gott men ganska mättande. Sitter på nätet som vanligt och kollar vad som hänt i "världen".... Tänder en brasa i öppna spisen för att få lite värme och startar en tvättmaskin.

Går ut och ställer en värmefläkt i bilen och startar den och 20minuter senare bär det av till Rimbo för att ta blodprov. Dom är rätt så duktiga där att ta prov, inte som dom klåparna i Orminge som fick sticka om ibland. Här gör dom det snabbt och smidigt och använder alltid den lilla nålen som standard, så jag slipper påminna varje gång om att jag ska ha så lite nål som möjlig (har mkt ärrvävnad sen alla blodprov och kanyler).

Efter det stannade jag på Ica och skulle handla några saker. Men det blev inte några saker, det blev MÅNGA saker. Hela kalaset gick på över 600kr, fick ioförsig en hel del för pengarna men inte det som jag absolut ville ha.... och det va frusna hallon. :(

När jag kom ut ur affären så hade det börjat snöa en hel del.... Jippie!

Middagen är redan klar, det blir rester sen igår. Resten av dagen kommer nog bli lugn hoppas jag.  Fast vi ska klyva lite ved idag under kvällen så vi har nått att elda.... Jag står vid spakarna medans min kille A lägger på veden. Vi har ett bra system när vi klyver så vi undviker att fingrar kommer i kläm :)

Lill-knodd har varit ganska lugn under dagen, visst har det varit en hel del aktivitet men så brukar det vara. Det stora gympa passet kommer när man har gått och lagt sig... typiskt nog när man ska sova. Men det är bara mysigt, det gäller att njuta nu för sen när lill-knodd tittat ut så kommer jag nog sakna min hoppande mage. :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0