Tillökning i familjen...

2009-01-20 @ 21:40:21
Idag har vi fått tillökning i våran lilla familj, det skulle ha blivit en men till våran stora förvåning så vart det två!! Alla fingrar och alla tår.... och så varsin svans! :) Ha ha där gjorde jag er oroliga va, M&M??!! :P Nä vi har inte fått barn än utan vi har köpt två stycken stäppvaraner. En hane på 40cm och en hona på 60cm. Hannen är lite blyg men går att lyfta. Honan däremot är aktiv och nyfiken och gillar att bli kliad på sidan av halsen. Dom ser verkligen ut som små dinosaurer med "ormtunga". Sitter och klurar på namn men har inte kommit på några än...

Dagen har för övrigt varit lugn, skulle sova ut idag men det fick jag inte! För kl 9.15 så ringer en j*vla telefon försäljare!! Kände igen numret eftersom dom har ringt tidigare och sökt A. Jag lät bli att svara helt enkelt... men jag slumrade nog bara till sen efter det.

Gick upp kl 11... mörkt och trist väder, 1grader plus. Var ute en stund med hunden och katterna... Kl 14 ringer telefonförsäljaren igen och jag svarar men ingen i andra ändan så jag la på. Kl 15 ringer dom igen och frågar efter A, jag svarar att han är inte hemma. "Nähe" sa hon i andra ändan "Då får vi pröva senare", "Vad gäller det?" frågar jag "Jo vi har ett extra bra erbjudande på kalsonger" säger hon då. "A är inte intresserad av några kalsonger så nu kan sluta ringa hit" sa jag och lägger på luren. Snacka om angelägna och ringa tre ggr samma dag... och dom har ringt två ggr varje dag i minst en vecka för att sälja ett par kalsonger!!! Nä nu blir det till att anmäla sig till NIX-registret. Nån måtta med telefon terrorn...

Vid 15-tiden börjar det toksnöa som bara den... men eftersom det fortfarande är på plussidan så blir det inte så mkt på marken utan det sjuker ihop. A kommer hem vid 18tiden med "bebisarna" och vi installerar deras terrarium och såsmåning om så får dom flytta in.

Här kommer några bilder, på första bilden är hannen och på dom andra två är honan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0