Jag vet, jag e dålig på att blogga...

2009-07-24 @ 23:24:18
Efter lite "klagomål" på att jag är dålig på att blogga så får jag väl ta och skriva ett litet inlägg. Dagen har varit helt okej, Sofia har börjat äta bättre nu. Igår tror jag att jag kom på varför hon ätit så dåligt på dagarna men bra på nätterna. Det är för att hon inte kan koncentrera sig på att äta, utan ska titta på tv, kolla på datan eller nått annat. Så igår testade jag att vrida tillbaka hennes huvud när hon vände sig mot tvn, så att hon bara titta på mig, och det gjorde att hon åt bättre. Så nu när hon får mat så är det bara att titta på mig som gäller, inget annat. Att hon åt bra på natten va att hon inte såg nått annat än mörker...

På kvällen idag kom våra kompisar Hanna och Nicke hit med deras lilla hund Busan. Sofia va som vanligt lite kinkig efter kl 20, så då åkte pyjamasen på och så fick hon sitta hos Hanna, där hon somnade och sov 15minuter eller så. Sen vaknade hon och va pigg igen. Men blev ganska fort hungrig och jättekinkig. Hanna och Nicke åkte hem och jag gav Sofia mat. Sofia va så ivrig och åt 25ml, sen kom det upp igen! Så det va bara ut i badrummet och av med den ner spydda pyjamasen. Jag satte på henne en annan pyjamas som va lite väl liten (strl 50/56) så den tog jag av efter en stund, då jag märkte att Sofia inte kunde röra sig normalt. Men iallafall, satte mig i soffan med Sofia och hon fick resten av maten (75ml) och när det va slut la jag henne i sin säng med nappen. Men inte ville hon sova då heller, hon bökade runt och var mkt missnöjd. Så det var bara att ge henne 25ml till och det gjorde susen. Hon somnade nästan direkt efter det!

Imorgon bär det nog av hem till min pappa för att lämna Douglas bla. Ska nämligen få fint besök på måndag till onsdag av Anna och Siri och eftersom Douglas är väldigt speciell mot människor han inte känner så är det bättre om han är hemma hos min pappa medans dom är här. Han trivs ju lika bra där som här hemma. På söndag blir det storhandling och sen städning...

Nu lockar sängen... får se om jag lyckas hamna i den innan det blir en ny dag....
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0