Svamp, svamp och åter svamp...

2009-07-25 @ 22:28:27
Idag åkte vi till min pappa. När vi kom dit så åkte vi direkt ut i skogen för att plocka svamp... och svamp fanns det... i massor! Lilla Sofia låg så sött i sin vagn och sov medans jag och A knatade runt i skogen. Farsan fick passa Sofia. Min bror Johan va även med ute i skogen. Gott om blåbär finns det oxså. Stora fina och saftiga. Käkade en massa så jag vart alldeles blå om fingrarna och tungan :P.

När vi kom hem till farsan igen så blev det fika och sen svamprensning. Usch va det är tråkigt, men hjälps man åt så går det hyffsat fort. Men det tog nog nån timma att rensa allt. Vägde även svampen, hela 2,3kilo gula kantareller! Mums! Det ska förvällas imorgon och större delen ska frysas in och en del ska sparat till middagen som jag ska göra på tisdag.

Till middag idag så grillade jag fläskfilé och så potatiskroketter och bea-sås till. Hanna kom alldeles lägligt ner till farsans hus för att få vara barnvakt åt Sofia medans vi åt. Hon tog gladeligen på sig jobbet och gick hem till sig med Sofia i vagnen och hämtade några små nallar Sofia skulle få och en liten sak som man ska hänga i en dragkedja som det stod Sofia på.

Väl hemma hos oss så fick Sofia lite mat och lades i säng. Men hon spydde ner sig så det var bara att bada henne... men hon var inte glad över det utan rosenrasande! Hon skrek och skrek som en galning och tårarna rullade. Men vad gör man? Man kan ju inte låta henne ligga med spyor från topp till tå heller! Efter badet va hon fortfarande uppjagad och ledsen, så jag satte på henne blöja och lindade in henne i en fleece filt och satte mig med henne i famnen i soffan och försökte trösta henne, gick hyffsat. Men med lite mat i magen och mys så somnade hon tillslut kl 22.

Kommentarer
Postat av: Anna

ja nu förväntar jag mig nåt alldeles extraordinärt på tisdag ;p

2009-07-26 @ 08:12:23
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: Madde

Tipsar om en tävling - min egna första tävling.

Hoppas att du vill vara med. :)



Kramar Madde



http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.10818101

2009-07-27 @ 14:52:28
URL: http://metroblogge.se/vhdbrud

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0