MVC besök...

2009-03-12 @ 15:25:31
Idag har jag varit på besök på MVC i Norrtälje. Pratade en del med BM om vad man ska skriva i förlossningsbrevet. Egentligen skulle vi ha pratat om hur förlossningen ska gå till och sånt, men eftersom A inte kunde följa med idag så får vi ta det nästa gång. Eftersom BM är ganska fullbokad så blev det en tid den 31mars mitt på dagen, så A får ta ledigt. Får se om lillbusen inte tittat ut innan dess... =P

Annars så gick det bra, fundus-måttet var 36cm ( 2cm större än förra gången) och hjärtslagen var 133slag i minuten. Så lillbusen va lugn idag =) BM kände även lite på magen och kontrollerade att lillbusen att fixerad... och det gjorde h*n... regält sa BM. Gick inte att rucka det minsta.

Vi pratade även om hur jag har upplevt graviditeten... och jag kunde bara sammanfatta den med ett ord: Lätt. Jag har ju som tur varit haft en lätt graviditet, men jag vet inte om jag upplever den som lätt för att jag jämför den på nått vis med min gamla sjukdom. Då var jag ju ännu tröttare än vad jag har varit nu. Då mådde jag mer illa än vad jag har gjort nu. Jag har ju inte haft så mkt krämpor förren sent på graviditen (karpaltunnelsyndromet)... får hoppas att resten går lika smidigt. =)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0