Pojke eller flicka?

2009-03-24 @ 16:06:56
Det finns mycket skrock om hurvida det ska bli en pojke eller en flicka.... Här är en lista på diverse skrock som finns och där det står "Jag" så har jag svarat hurvida det stämmer in på mig om det är en pojke eller flicka i magen...

Magens form
Pojke:
Toppig, utstående mage som inte syns bakifrån. Liknar mer en basketboll.
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sido. Påminner oftast en vattenmelon.
Jag: Pojke

Pigmentrand på magen
Pojke:
Lång tydlig rand
Flicka: Ingen rand
Jag: Flicka

Babyns hjärtfrekvens
Pojke:
Hjärtfrekvens under 140 slag/min.
Flicka: Hjärtfrekvensöver 140 slag/min
Jag: Sista gången på MVC var det 133slag i minuten, så alltså en pojke. Alla andra gånger har det varit högre...

Mammans skönhet under graviditeten
Pojke:
Bibehållen skönhet
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten.
Jag: Pojke

Halsbränna
Pojke:
Mycket
Flicka: Lite eller ingen
Jag: Periodvis

Babyn hickar
Pojke:
Lite eller inte
Flicka: Mycket
Jag: Flicka

Babyn sparkar
Pojke:
Mycket
Flicka: Lite mindre
Jag: Pojke

Var i magen babyn ligger
Pojke:
Babyn ligger högt
Flicka: Babyn ligger lågt
Jag: Svårt att säga eftersom hela magen är full...

Blödande tandkött
Pojke:
Mindre blödande
Flicka: Mycket blödande
Jag: Knappt märkt nått...

Utputande navel
Pojke:
Senare under graviditeten
Flicka: Tidigt i graviditeten
Jag: Petar inte ut ännu, så pojke

Babyn sparkar på
Pojke:
Högt vid revbenen
Flicka: Längre ned
Jag: Mitt emellan....

Samlag under befruktningsmånaden
Pojke:
Ofta
Flicka: Mera sällan
Jag: Pojke

Håren på benen växer
Pojke:
Snabbare växande
Flicka: Normalt växande
Jag: Flicka

Mamman sugen på
Pojke:
Choklad, fett och lakrits
Flicka: Frukt, sött och syrligt
Jag: Båda, får jag en tvestjärt då?

Mamman sover
Pojke:
Vänster sida
Flicka: Höger sida
Jag: Sover på båda sidorna och även på rygg

Händerna under graviditeten
Pojke:
Torra
Flicka: Mjuka
Jag: Som vanligt, mjuka dvs flicka

Befruktningsdagen var ett
Pojke:
Udda datum
Flicka: Jämnt datum
Jag: Flicka

Svullna o tjocka ben
Pojke:
Svullna
Flicka: Tunna o fina
Jag: Dom är som vanligt, så kanske flicka?

Mammans humör under graviditeten
Pojke:
Glad humör
Flicka: Dålig humör
Jag: Pojke

Föräldrarnas nästipp
Pojke:
Rundade
Flicka: Skårade
Jag: Pojke

På ultraljudet håller babyn händerna
Pojke:
Händerna mellan benen
Flicka: Händerna någon annanstans
Jag: Flicka

Brösten växer
Pojke:
Senare under graviditeten
Flickan: I början på graviditeten
Jag: Flicka

Viktuppgång hos mamman
Pojke:
Lite i början på graviditeten
Flicka: Mycket i början på graviditeten
Jag: Pojke

Blodkärl i ögonvitan som bildar ett V
Pojke:
Ingen
Flicka: Finns i ena ögat
Jag: Har faktiskt inte brytt mig om att kolla

Bebisen sparkar:
Pojke:
Mest på höger sida
Flicka: Mest på vänster sida
Jag: Flicka

Ditt hår är:
Pojke:
Tjockt, glansigt
Flicka: Tunt, matt
Jag: Pojke

Illamående de första 12 veckorna:
Pojke:
Nej
Flicka: Ja
Jag: Pojke

Brösten:
Pojke:
Det högra är större
Flicka: Det vänstra är större
Jag: Svårt att säga.... Kanske högra e större dvs pojke

Gör en pendel av din vigselring och håll den över magen:
Pojke:
Pendeln snurrar
Flicka: Pendeln pendlar
Jag: Pojke

Om man tar din ålder då du blev gravid +ordningsnummret i månaden du blev gravid är de då:
Pojke:
Ett jämnt och ett udda tal
Flicka: Båda jämna / båda udda
Jag: Pojke

Du får:
Pojke:
Lättare huvudvärk
Flicka: Inte lättare huvudvärk
Jag: Flicka

Det vart spridda skurar.... så det blir väl en tvestjärt eller tvillingar med en av varje sort :P
Kommentarer
Postat av: Cissi

"Mammans humör under graviditeten

Pojke: Glad humör

Flicka: Dålig humör

Jag: Pojke"



Dem gånger vi har pratat via msn så har du ju inte varit på jätte glatt humör.. Haha..

2009-03-25 @ 19:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0