Grått och trist...

2009-11-19 @ 13:57:47
Jag är så less på det här gråa trista pissvädret vi har!!! Man blir bara trött och deppig av att det aldrig är fint och ljust ute. Ioförsig så såg jag blå himmel igår men det va aldrig ljust direkt och solen såg jag aldrig. Taklampan där nu tänd från det man går upp på morgonen till dess man går och lägger sig. Trist... Men ska man vara positiv så vänder det snart om några veckor och dagarna blir längre.

Eftersom det är höst/vinter nu så fäller Douglas tonvis med hår dagligen... och stackars lilla Sofia ser ut som en mini-Douglas när hon far runt på golvet. Hon blir ju inte mindre hårig om hon ska kravla runt på Douglas madrass i hallen. Även fast man passar henne och tar bort henne när hon är i närheten så är hon där igen på ett par sekunder. Nu har jag tröttnat på att springa och hämta henne där så jag la ut hans madrass på trappen! Men hårig blir hon ändå.. och smutsig! Dammsög och torkade golven i måndags men det verkar inte ha gjort nån skillnand. Hennes byxor och strumpor blir smutsiga på en dag, fast hon får oftast ha på sig dom två dagar i rad innan dom åker i tvätten. För skulle hon få rena på sig varje dag så skulle hennes byxor och strumpor ta slut fort. Kan ju lixsom inte starta tvättmaskinen med bara hennes byxor och strumpor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0