Natt i sin egen säng...

2009-11-18 @ 08:07:21
I natt sov Sofia i sin egen säng igen. Hon har inte sovit där nån natt på över en månad säkert. Det började med att A var förkyld och jag ville inte bli störd av hans snorande och snarkande. Så han har fått sova i gästrummet. Sofia har sovit bredvid mig i vår dubbelsäng. Har varit skönt att ha henne där, för då har jag sluppit gå upp titt som tätt och stoppat i nappen, utan bara sträcka mig efter nappen och trycka i den. Samma sak vid matning, bara upp och värma maten och sen ligga och halvsova medans Sofia äter. Även om det är skönt och praktiskt och A får sova ostört på nätterna så vill jag (och A) inte att det ska förbli så. Utan hon ska sova i sin säng...

Så igår kväll så nattades Sofia i sin säng. Det gick väl sådär för henne. Hon sov bra tills hon kom på att hon inte kan snurra runt lika mkt i sin säng som i vår dubbelsäng, utan efter ett tag så låg hon med fötterna på huvudkudden och trasslat in sig i täcket vid fotändan. Hon hann då sova 45min. Natten fortsatte så, hon fick mat kl 23 när jag gick och la mig och så sov hon ca 30min tills hon väckte sig själv utav att hon drömde högt. Sen så fortsätte natten med att hon sov 30-45min tills hon vaknade igen så jag fick gå upp och stoppa i nappen. Kl 2 fick hon mat och då sov hon till kl 5.... sen vaknade hon men då lyckades jag få henne att somna om till kl 6.50... En rätt acceptabel tid.

Som tur är så går vi och sover igen en stund efter kl 9....
Kommentarer
Postat av: Millan

låter som mina nätter.. sov gott!

2009-11-18 @ 09:03:24
URL: http://tjockissafari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0