Pepparkakspremiär!

2009-11-26 @ 20:54:37

Har precis haft premiär på säsongens pepparkakor. Gubben min hade fått en stor burk via jobbet och den öppnades givetvis... Gott! Sen så påminnde Anna mig om att man kan ju ha gorgonzola på. Jag som älskar gorgonzola rusade ut i köket och hämtade den bit som fanns i kylen... Tyvärr va det inte en supergod sort gorgonzola. Så resten av osten får hamna i nån mat som jag lagar...

Idag till middag gjorde jag Tikka Marsala kryddade kycklingköttbullar, couscous och frästa grönsaker. Det va gott kan jag berätta! Hade kycklingfilé som jag körde i mixern och färdig Tikka Marsala kryddblandning. Så det va bara att blanda ihop och rulla till små fina köttbullar. Grönsakerna bestod av gul och röd paprika, gul lök, färska champinjoner, zuccini och morötter som jag fräste i lite olja.

Så nu sitter jag och klurar på vad för gott jag ska trolla ihop till middag imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Anna

om erat hus brinner så räddar du sofia först och sen mixern :p

2009-11-26 @ 21:11:06
URL: http://annaosiri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0