Tisdag den 24 nov, en månad kvar till julafton...

2009-11-24 @ 20:57:09
Idag efter vår förmiddagslur åkte Sofia och jag till min pappa. När vi kom fram så vart det lite bus och sen fick Sofia sin lunch och jag och farsan fikade. Sen så åkte vi till Elmsta och Väddö möbler, där gick vi runt och tittade och efter en stund så hittade vi Hanna (hon jobbar där). Vi hade sett ut ett köksbord och 6st matchande stolar, stolsdynor, 2 st spotlight armaturer, gardinstänger, gardiner och bordstabletter. Vi kollade runt efter taklampa som ska hänga över köksbordet men hittade ingen som vi gillade. Allt det vi hittade ska vara i min pappas nya fina kök. När allt från golv till tak är nytt så är det dumt att stoppa in de gamla köksmöblerna och hänga upp dom gamla sunkiga köksgardinerna.

När shoppingen var klar så äkte vi hem till min pappa och lämnade av allt och plockade ihop Sofias alla leksaker och sen åkte vi. Jag åkte via Norrtälje hem och när jag kom in i Norrtälje var det poliskontroll. Givetvis vart jag invinkad och fick visa upp mitt körkort och blåsa. Det gick fort, så det va bara att åka vidare sen.

Hemma så gjorde jag middag. Idag vart det bandspagetti med en egen konponerad sås med broccoli, champinjoner och ädelost. Jättegott! Nu så sitter jag och funderar på vad jag ska hitta på till middag imorgon. Vill ju göra nått med min nya fina stavmixer. Köpte den i söndags och har redan hunnit använda den till coleslaw, maränger, gucamole, aioli och kräftlaxbiffar.
Kommentarer
Postat av: Anna

se vilken bra rubrik du kom på. inte fick jag mer ångest för att det är mindre än en månad till jag fyller år heller. nej nej inte alls...

2009-11-24 @ 21:56:30
URL: http://annaosiri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0