6 månaders koll...

2009-10-20 @ 19:00:39
Idag har vi varit till bvc och Sofia har fått sin 6månaders läkar koll gjord. Hon klarade den givetvis alldeles utmärkt! Hon vägde 7520gr och är 69,5cm lång. Hon ligger perfekt på sin kurva! Hon gillade inte direkt att bli undersökt men det va ingen större katastrof...

Efter kollen va jag och tog blodprov. Frågade hon som tog blodprovet lite om hur vaccineringen här i Rimbo går till och när man kan komma dit. Så jag får se om jag får arslet ur soffan nått denna vecka och åka dit och få min spruta. Jag hör ju till risk-gruppen iomed att jag haft leukemi.

På vägen hem så stannade jag på Ica och va in och handlade lite. Sofia satt kvar i bilen och sov medans morfar höll henne sällskap. Jag handlade middags mat (blev pastagratäng med broccoli, skinka och ädelostsås, mums!) och två stycken stora nappflaskor. Det börjar bli dax att sluta använda flaskorna jag har sen tidigare, för dom rymmer bara 150ml, lite för små nu när hon äter lite mera. Ioför sig så äter hon 150ml men det blir svårt att skaka om flaskorna när det knappt finns nått tom rum kvar. Så det var en rosa med några djur på och en blå med pingviner på.

När vi kom hem så fikade vi lite och Sofia busade med morfar. Han tycker det är så kul att få följa med till bvc och se sitt barnbarn utvecklas. Vi träffas en gång i veckan och det märks på han att han verkligen uppskattar att få vara med. Sofia tycker det är jättekul med morfar och jag uppskattar att få lite avlastning på dagarna.

Efter fikat så gick vi på en promenad och Sofia sov i vagnen. Vi gick en lång promenad på en timma och femton minuter. Trots att det va grått och dimmigt ute så var det skönt att komma ut och röra på sig. När vi kom in igen så började jag med middagen och sen åt vi. A kom inte hem till middag. Han hjälper sina föräldrar med att tömma en avlägsen släktings lägenhet (han dog nyligen). Farsan åkte hem efter middagen och jag pysslade om Sofia. Hon va ganska trött och kinkig så pyjamasen åkte på ganska snabbt och vällingen slank ner nästan allt innan hon somnade. Så nu ligger hon i sängen och sover. Igår somnade hon 18.15 men sov bara till kl 19.... Sen ville hon inte alls sova!! Kl 21.55 slockande hon.... Vill INTE att det ska ske idag, men jag har ju tyvärr inte så mkt att säga till om det. Vill fröken vara vaken, så är hon vaken!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0