Play date igen...

2009-10-13 @ 20:59:20
Idag va vi på play date igen hemma hos Camilla och Tuva. Va lite oplanerat. Satt och chattade på msn och så frågar Camilla va jag skulle göra idag och om jag hade lust att komma. Givetvis! Jag hade inget inplanerat. Så det va till att packa bilen med allt man ska ha med sig när man har barn och kränga på Sofia overallen och åka. Hon va så trött att jag inte hann mata henne. För hade jag matat henne då hade hon somnat och jag inte fått på henne overallen utan bråk. Så jag matade henne hemma hos Camilla.

Efter att ha fikat lite och snackat en massa strunt så pälsade vi på oss och gick en promenad. Vi hade tur och blev inte blöta, för det va uppehåll mellan snöslask byarna. På morgonen idag så snöade det som attan hemma hos mig. Så pass att det vart vitt på bilarna och på gräset. Men under dagen va det ju ganska många plusgrader så det va mest snöblandat regn.

Kl 15 åkte vi ifrån Camilla och jag tankade i Norrtälje och va in på Willys och handlade lite mat. På vägen hem på motorvägen började Sofia att gasta. Hon tröttnade på att sitta fast i stolen och hon va hungrig. Trodde hon skulle gasta hela vägen hem, men hon tystnade efter en liten stund och satt och snackade. Sen vart det tyst och när jag stannade hemma så sov hon så sött.

Efter att ha matat Sofia med gröt så hamnade hon i badbaljan. Hon va bra grötig så det va lika bra att bada. Det va jätteskoj tyckte hon. Jag satt i bara BH och trosor men jag vart så blöt att jag fick byta om till torrt. Behöver jag säga att det hamnade MASSOR av vatten på golvet i badrummet? :P

Nu sover Sofia så sött... i våran säng! Hon vaknade efter en timma och va mera hungrig. Så jag la henne i vår säng och gav henne 100ml ersättning och då somnade hon om. Innan hon nattades så åt hon 150ml nattvälling, men det verkar inte vara tillräckligt för henne. Förrut fick hon 200ml välling, men hon spydde bara upp det. Så jag gick ner till 150ml... Men jag får väl öka igen till 200ml och vara JÄTTENOGA med att rapa henne så det inte sitter nån rap på tvären.

Lite bilder från dagen:







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0