Bvc besök...

2009-09-24 @ 22:30:35
Idag har vi varit till Bvc. Sofia vägdes och mättes, 7295gr och 67,5cm lång. Sen så fick hon vaccination nr 2, det gick väl sådär... Hon skrek och tårarna sprutade. Men det gick över ganska fort för morfar va med och han e ju så knasig att man måste skratta åt han :P

På vägen hem så stannade vi på Ica och jag gick in och köpte lite mjölk och annat smått och gott. Bland annat en orkideé, det va extra pris, 39kr för en blomma. Jag kunde inte stå emot, den va ju så fin! Ibland måste jag oxså unna mig och köpa saker till mig, inte bara till Sofia. Hemma igen så åt farsan och jag lunch och sen gick vi ut för att gå en promis. Men vi kom inte så långt för det började regna. Fort som satan på med regnskyddet på vagnen och sen gå i rask takt hemåt och fika.

På kvällen fick Sofia feber, vet inte exakt hur mkt, för hon spottade ut febernappen (termometer i form av en napp) när den stod 37,9grader. Så hon fick en alvedon och sen i säng. Men hon ville inte sova, eller hon ville sova men kom inte till ro. Innan hon stoppades i säng åt hon 125ml med gröt i flaska, men det verkade inte räcka idag. Så jag gjorde 125ml till, men hon åt bara 100ml innan hon va nöjd. När hon ätit klart tog jag upp och rapade henne och sen la vi oss på vår säng och jag låg där med henne tills hon somnade och sen så flyttade jag över henne till hennes säng. Där hon fortsatte att sova. Hoppas verkligen hon kommer att sova bra i natt. Ioförsig så har hon sovit hyffsat men det kan alltid bli bättre ;)

Har tittat på Lyxfällan under kvällen, jag fattar inte hur folk har så dålig koll på sin ekonomi och köper en massa skitsaker och tar en massa dyra krediter på tusentals kronor. Hur tänker sånna människor?! Jag får dåligt samvete för att jag köper en blomma för 39kr ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0